Torsdagstema - Nostalgi

Återigen dags för torsdagstema. Denna gång "nostalgi". Hade en tanke att först rita en hand med tatuering av NE´s förklaring av ordet nostalgi. Men under tiden jag ritade och tänkte på ordet nostalgi dök det upp minnen från högstadietiderna och vänner jag umgicks med då och fortfarande idag. Osökt gick tanken till min egen (torra) och bildliga humor, något som jag delar med dessa vänner. Så dagens teckning får helt enkelt bli ett utav de torra skämt en vän lärde mig på högstadiet. Hilariuos!
 
 
 
Jag: - Vad är det hääär för något????
 
 
 
 
  
Ni ba.... - Va? Ja venne??
 
Jag: - En död...(konstpaus)...sån HÄR!
 
 
 
 
  
Hö...Hö...
 
Om vill se fler bidrag till torsdagstemat klickar ni er vidare till Bokkei som bestämde denna veckans tema. Om ni undrar vad jag ritat med denna gång så är det akvarellpennor över en bas av promarkers Och detta blev första sidan i mitt nya block. Riktigt bra kvalitet på Moleskins akvarellblock! (tips)
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Karin:

Hahaha! De va ju jag som lärde dig! I samma stil som, vet du vad det här är? Inte jag heller men här kommer det en till ;)
Skitsnyggt blev de i alla fall!

Svar: Hehe jepps, det är du som har lärt mig :) Lärt mig av den bästa!! Har en tydlig bild hur jag står i din mammas kök, vid vedspisen, och vinterljus och du drar det skämtet (och några till;)
Sandra

Kommentera här: