Porträttet - Brorsan och Kattpojken

Testade magkänslan igår. Har visserligen tänkt ett tag (så var det de där med att tänka) att göra ett porträtt på Brorsan och Kattpojken. Tänkt för mycket på hur, vilken stil, vilket foto. Så kände jag efter, jag ville egentligen bara måla dem. Formen spelade  ingen roll. Vad mer ville jag? Kände efter... jo men de där farmordukstryckta papprena...De vill jag göra något på. Vad känner jag mig mest bekväm med just nu? Ja, fineliners och och enkla streck. Det gick fort, jag hade kul, och blev nöjd med resultatet! Vinnande koncept! 
Ett porträtt på duon Brorsan och Kattpojken från @saganomkattpojken Enjoy!
(null)
Kuriosa. Brorsan är målad med liquitex ink bronze. Också en färg jag sneglat på här hemma och velat göra något av. Han skimrar 🤩 


Kommentera här: