Porträttet - Summertime


Nu har jag ritat klart porträttet som jag visade en liten sneakpeak på tidigare. Denna gång blev det färgpennor och promarkers på ett A4. Mest gick jag lös på färgpennorna och gjorde åt en halv blå sådan till detta. 
 
 
Det är sällan jag använder bara bruna toner när jag ritar med färgpennor, istället arbetar jag fram tonerna med kontrastfärger. Exepelvis blå och rosa-röd, grön och gul. Sedan lite skuggningar med grå och förstärker vissa partier med brun. 
 
Nu har jag äntligen köpt hem papper i A3 som jag tänkt göra ett litet större porträtt på. Men först ska jag göra ett litet barnporträtt till. En bild som jag skulle ha börjat på i höstas men inte blivit av. Tanken är, mer hårda linjer och mindre färg, och återgå till hösten... Får se vad slutresultatet blir...Spännande......
 

Kommentarer:

1 karin:

Skitsnyggt! Du har verkligen fått till reflektionerna från vattnet! :)

Svar: tack :)
Sandra

Kommentera här: