Torsdagstemat - Vild

Denna torsdag bestämdes temat "Vild" utav nollfemnolltvå. Jag hakar på denna gången också med en målning i akvarell och fineliner. Hela grejjen med torsdagstema är för mig ett sätt att hålla igång kreativiteten oavsett hur mycket annat jag har omkring mig, vilket ibland resulterar i bidrag som är mer eller mindre arbetade på. Oftast mindre. Skulle bara fixa torsdagsbidraget lite snabbt. Hade en idé, av det mindre slaget, och skulle bara hafsa ner den på papper. Blev nog inte så mycket vild, mer obehaglig. Vill titta bort...
 
 
 
Vill ni kika på mer bidrag kikar ni in på nollfemnolltvå.
Vill ni själva vara med så skapar ni något fritt på temat Vild (nästa vecka något annat tema), lägger ni upp det på er blogg och skriver en kommentar med länk på nollfemnolltvå´s blogg. Enkelt!
 
Eftersom detta temat var så otäckt repostar jag mitt senaste porträtt istället. Kan vi skaka av oss det obehagliga. (mest för att jag nu scannat in bilden i bättre format). Hade tänkt detta porträttet till temat Vild pga av hennes vilda hår, men, mja, blev klar så snabbt och ville måla något annat till temat.
 
Har målat av Elsa Ekman
.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Johanna:

Vilka fina bilder till torsdagstemat!

Svar: tack :))
Sandra

2 annuendag:

Håller verkligen med om att första bilden var obehaglig (på ett bra sätt), inte minst för att den fick mig tänka på en karaktär i en serie som hade svans som var obehaglig på många sätt och vis =)

Jättefint porträtt!

Kommentera här: